Weer terug in de Haven! - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Jos Hazeleger - WaarBenJij.nu Weer terug in de Haven! - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Jos Hazeleger - WaarBenJij.nu

Weer terug in de Haven!

Door: Jos H

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 Augustus 2009 | Granada, Saint George's

Hallo allemaal,

Na een spannende en vermoeiende dag zijn we weer terug in de haven!

Ja weer terug want gisteren moesten we de haven bijna hals over kop verlaten.
Dit vanwege het feit dat er een "swell" was, dit is een soort van na-wee van de orkaan Anna.
Hierdoor wordt er meer water aangevoerd en krijg je een hogere golfslag waardoor het schip ontzettend veel begon te bewegen.
En dus waardoor weer de Gangways (trap naar het schip) gevaarlijk heen en weer begonnen te bewegen.

Dit was tevens nog niet het ergste maar dat er een mouringlijn (touw waarmee het schip vast ligt aan de kade) knapte.
Dat was voor de kapitein genoeg om te besluiten om voor anker te gaan liggen.

Dus we hebben een nachtje doorgebracht op zee!!
Vervolgens moesten er ook mensen vervoerd worden van en naar de kade.
Dus toen heb ik me beschikbaar gesteld.
En natuurlijk wilde er ook een stel andere mee dus ben ik dus pas vanochtend 2 x mee geweest i.p.v. alle keren.
Maar goed ook al was het maar twee keer het was zeker wel leuk!!

Verder gaat alles hier weer z'n "oude" gangetje en ben nu bijna klaar met wacht.

Veel Zegen en succes met wat jullie doen vandaag, morgen, etc.
Jos

  • 21 Augustus 2009 - 18:56

    Fred Steitner:

    Hallo Jos,
    Je kent mij denkelijk niet, maar ik ben secretaris in het tft van Jaap vd Fliert. Ik vind het bijzonder zoals jij Jaap - vanaf het schip - zo voortdurend bemoedigt en goede tips doorgeeft. Nu hij op de conferentie is en al heel snel naar jullie toe komt is het ook voor ons een fijn idee dat hij jou als vriend aan boord heeft! Een heel goede tijd daar samen, in dienst van Hem die jullie leidt in alles. Gods zegen.

  • 22 Augustus 2009 - 11:55

    Elske:

    eey josua
    heo gaat ie met mi goed
    dikke x je liefste nichtje elske

  • 23 Augustus 2009 - 11:27

    Elly:

    Hoi Jos,

    Fijn om weer wat van je te horen!! Zo beleef je nog eens wat zeg.
    Hier is het prachtig weer de vakantie is voor Rick en Wouda voorbij, morgen begint de school. Vanmorgen een fijne dienst in de kerk gehad als afsluiting van de vakantie bijbel week er waren veel kinderen, de dominee had een eenvoudige preek en de kinderen mochten voor de dienst liederen zingen die ze afgelopen week hadden geleerd.
    Er is deze week dus heel wat gezaaid....
    Het is hier ook lekker weer, bij opa en oma hazeleger lekker buiten gezeten. Iedereen was er, dus een hele drukte voor opa en oma maar dat vinden ze wel gezellig.
    Hoop dat jij ook een goede en gezegende zondag mag hebben en voor de nieuwe week wensen wij jou Gods zegen toe, hopen dat je weer veel mensen mag ontmoeten om van de Heere te kunnen getuige.
    Groet en tot de volgende keer. Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Ik ga voor 2 jaar op een vrijwillige/ evangelisatie reis. Dit is medemogelijk gemaakt door eigen kerkelijke gemeente die mij hierbij ondersteund in giften en gebed!! Ik dank jullie allemaal wel voor het volgen van mij d.m.v. het lezen van de berichtjes en het bekijken van de foto's en filmpjes!! Het gaat u goed, Adieu, (ga met God) Jos

Actief sinds 08 Nov. 2008
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 91552

Voorgaande reizen:

13 Januari 2009 - 24 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: