wapenrusting - Reisverslag uit Masqat, Oman van Jos Hazeleger - WaarBenJij.nu wapenrusting - Reisverslag uit Masqat, Oman van Jos Hazeleger - WaarBenJij.nu

wapenrusting

Door: Jos Hazeleger

Blijf op de hoogte en volg Jos

16 Januari 2011 | Oman, Masqat

Geachte Broeders & Zusters,

Hier in Oman is het interressant om te zien hoeveel mensen aan boord komen.
Daarnaast leven er in oman iets minder dan 3 miljoen mensen.
Dit vanwege het vele woestijn dat er is in dit land.
Verder zijn er daarvan ongeveer een derde (Ex-pat) Buitenlanders.
De meeste mensen (Omaniers) leven van de welvaart dat deze buitenlanders creeeren.
Zelf de mensen krijgen de helft van de aanschaf waarde van hun eerste auto en eveneens van hun eerste huis!
Maar daarnaast het meeste wat verbouwd wordt is allemaal voor de Sultan.
En hij heeft nogal wat huizen, paleizen en landgoederen.

Verder met mij gaat het goed, ik zie er echt naar uit om naar huis terug te gaan.
Twee jaar is een goede tijd om te leren, bewust te worden van de rijkdom thuis, Stil te staan bij al het moois wat God geschapen heeft en bovenal leven in een gemeenschap uit vijftig verschillende landen tot glorie tot God.
Als je daarbij bedenkt als we de aanbiddings dienst hebben dat een beetje in die richting het er misschien zo uit ziet als de hemel!?

De laatste weken houdt ik me ook veel bezig met lezen.
Hierbij viel mij in verschillende gevallen Fillipenzen 6: 10-20 op:

E f e z i ë r s 6
10 Tenslotte nog dit: zoek uw kracht in de Heer, in
zijn sterke macht.
11 Rust u uit met de wapenrusting van God, om
daarmee stand te houden tegen de krijgslisten van
de duivel.
12 Want onze strijd gaat niet tegen mensen van vlees
en bloed, maar tegen de overheden, de machten
en de heersers van deze duistere wereld, tegen de
geestelijke en bovenaardse machten van het
kwaad.
13 Grijp daarom naar de wapenrusting die God u
geeft, om weerstand te kunnen bieden op de dag
waarop het kwaad aanvalt. Dan kunt u staande
blijven, omdat u op die manier goed toegerust
bent.
14 Stel u zo op: doe de waarheid om als gordel en
doe de gerechtigheid aan als borstpantser.
15 Bind onder uw voeten de bereidheid om de
vredesboodschap te brengen.
16 Draag daarbij het schild van het geloof: daarmee
kunt u alle brandende pijlen van de duivel doven.
17 Draag de helm van de redding en het zwaard van
de Geest, dat wil zeggen het woord van God.
18 Bid en smeek voortdurend en bij elke gelegenheid,
geleid door de Geest. Daartoe moet u waakzaam
zijn en zonder ophouden God smeken voor allen
die hem toebehoren.
19 Bid ook voor mij, bid dat God mij de juiste
woorden in de mond legt om vrijmoedig het
geheim bekend te maken van het evangelie,
20 waarvoor ik een gezant ben, zij het in boeien. Bid
dat ik er vrijmoedig over kan spreken zoals mijn
plicht is.

Uit deze tekst blijkt dat zonder de wapenrusting we bloot worden gesteld aan de duivelse machten.
Volgens Derick Prince in zijn boekje over de wapenrusting, zegt hij dat het net is zoals met een Romeinse soldaat.
Als er een onderdeel mist van zijn wapenrusting zal dit effect hebben op de rest van zijn verdediging maar ook aanval kracht.
En niet alleen de soldaat zelf maar ook voor de soldaten naast hem in formatie!
Als er een gat valt is er een kans van binnen dringen voor de vijand.

Hierbij kunt u dus zien hoe belangrijk onder andere waarheid, gerechtigheid, bidden, prediking (het Woord) en de Hoop in Jezus Christus.
Daarbij moet het gemeente zijn, niet vergeten worden!
Hoe leuk is het wel niet om als u ziek bent even een kaartje van iemand te ontvangen.
Of als de buurman als u slecht ter been bent even het gras komt maaien.
Het zijn soms de ‘kleine’ dingen die het doen.

Muziek is ook iets moois een God gegeven geschenk waar ik dan ook echt van geniet!
Muziek waaronder “you raise me up” (Hij trekt mij op) is een ontzettend mooi nummer als je dit in de “goede” context zet.
Het begint met “wanneer ik depri (down) ben” (dit gaat zo even door) en dan totdat U komt en een tijd met me samen zit!
Is dit geen mooie vergelijking, dat bijna altijd als we het even niet zien zitten en even een “rot” dag hebben dat God ons vanzelf iets moois geeft om toch weer van te genieten.
(vergeet niet God verlaat je niet, het is vaak wij dat God uit het oog verliezen!)

En verder in het liedje wordt er ook gezongen “ik ben sterk als ik op U schouders zit”.
Is dit nu niet de mooiste plaats om te zijn?
Hoeveel hebben wij daarvoor over tegenwoordig?
Bent u in staat om God met alles te betrekken in vreugde maar ook in nood, juist in NOOD?
We bidden dat wat u ook doet u vast blijft houden aan Zijn Liefde!

Met Gods Liefde,
Tot spoedig,

Jos


  • 17 Januari 2011 - 06:06

    Ome Rijk:

    Beste Jos, Wij vinden het ook goed dat jij na 2 jaar "on-the-road" (water) nu weer thuis komt en we zullen zien wat voor moois God voor jou in Zijn gedachten heeft. We zijn blij dat we hier getuige van mogen zijn om zo samen God groot te maken.
    Tot snel...

  • 17 Januari 2011 - 07:47

    Fam. Vd Fliert:

    Nog een weekje dus!!!!(volgens de site)
    Wat zal je familie er naar uit kijken jongen.
    We hopen op en bidden voor een voorspoedige terugreis.Verder hoop ik dat je met al je geestelijke bagage die je mee krijg ook in Kwb met die wapenrusting aan mag getuigen van zijn liefde en genade.Houd dat vast!!Gods zegen toegewenst en ik hoop je snel een keer te ontmoeten.

    gr Wim

  • 17 Januari 2011 - 16:03

    De Puntjes:

    Hoi Jos,

    Leuk weer wat van je te horen, fijn dat je weer bijna naar huis mag.
    Jos, we willen je Gods zegen toewensen de laatste weken op de boot, en een behouden thuiskomst.
    we spreken elkaar dan wel weer.
    hartelijke groeten, Dick Riet en Simon.

  • 17 Januari 2011 - 16:18

    Fam. Den Admirant:

    Dag Jos,

    Wat zie je veel verschillende culturen, en een meestal totaal andere levenstandaard dan wij hier gewend zijn. Dat zal vast veel gedachten bij je oproepen.
    Toch zijn ook hier zorgen, vragen, dingen ons hoofdbrekens kunnen kosten.
    Maar er is een god die zorgt. Ook voor jouw toekomst. Het ga je goed. Tot spoedig ziens!

  • 19 Januari 2011 - 06:46

    Anja En Wim:

    hee jos
    we wensen je sterkte met afscheid nemen, en dat je fijn terug mag kijken op de afgelopen 2 jaar.we wensen je Gods zegen met een nieuwe start thuis. lieve gr uit renswoude

  • 19 Januari 2011 - 17:24

    Marry En Peter:

    Hee Jos,
    wat leuk om weer wat van je te lezen.

    We wensen je nog veel plezier en Gods zegen de laatste paar dagen,
    en we zien je snel weer!

    Tga je goed en een fijne terug reis.

    X.

  • 19 Januari 2011 - 20:31

    Ome Henri:

    Nou Jos jongen het zit er bijna op.
    wat heb je een hoop gezien en mee gemaakt.
    We hopen je gauw weer te zien
    en wens je een voorspoedige terugreis
    Groeten Ome Henri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Ik ga voor 2 jaar op een vrijwillige/ evangelisatie reis. Dit is medemogelijk gemaakt door eigen kerkelijke gemeente die mij hierbij ondersteund in giften en gebed!! Ik dank jullie allemaal wel voor het volgen van mij d.m.v. het lezen van de berichtjes en het bekijken van de foto's en filmpjes!! Het gaat u goed, Adieu, (ga met God) Jos

Actief sinds 08 Nov. 2008
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 91548

Voorgaande reizen:

13 Januari 2009 - 24 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: